MI AZ A TARTALOMGYÁRTÁS VAGY A TARTALOMMARKETING?
MI AZ A TARTALOMGYÁRTÁS VAGY A TARTALOMMARKETING?
My post content
MI AZ A TARTALOMGYÁRTÁS VAGY A TARTALOMMARKETING?
Nagyon sokrétű, rengeteg minden tartozhat ebbe. A közösségi média posztoktól kezdve, a szakmai blog cikkeken át, a termékleírásokig. Ráadásul itt nem csak szöveges tartalomra kell gondolnod, a fejlett keresőmotor algoritmusoknak köszönhetően a képi és videós anyag is ugyanolyan fontossá vált!
Igazából ezek mind egymásra épülnek és egymást erősítik. Nem mellesleg alapját képezik a fizetett hirdetéseid eredményességének is. Tehát tényleg nem szabad félvállról venned és igenis foglalkozni kell a témával, még, ha nincs is kézzelfogható azonnali eredménye, mint egy PPC hirdetésnek.
ORGANIKUS FORGALOM
Az organikus forgalmat az egyik legnehezebb építeni, hiszen nem azonnal lesz látható eredménye, ráadásul ha nem jól csinálod, akkor későn jössz rá, hogy valami nem jó. Átlagosan legalább 1 év kitartó munka kell ahhoz, hogy az organikus forgalmad láthatóan fejlődjön, amit nem árt nyomon követned a Google Search Console rendszerében.
Sokkal egyszerűbb ezért hirdetésekre költeni, hiszen ott hétről hétre láthatod az eredményt. Egy ponton túl viszont, ha csak fizetett csatornából van bevételed, az nem lesz annyira jövedelmező és nem fogsz tudni növekedni. De miért van ez így? Ha garantálni lehetne, hogy a költségek megduplázásával duplázódik a bevételed is, akkor már mindenki ezt csinálná. Ráadásul mi történik, ha az egyik marketing csatornád működése megáll? Ezt is érdemes szem előtt tartani, mielőtt nemet mondasz a SEO-ra.
Ha belevágnál, olvasd el keresőoptimalizálás gyorstalpalónkat!
Ezekre mindenképp figyelj, még ha nem is veted bele magad nagy SEO költségekbe és linképítésbe!
1. EGYEDI TARTALOM
Soha, ne másolj senkit, mindig fogalmazz egyedi szöveget az oldaladhoz, webshopodnál pedig még a termékekre is. Ezt, ha folyamatosan elosztva csinálod, akkor nem olyan brutálisan sok munka, csak egyszerre tűnik soknak.
Nyilván az elején kicsit nagyobb, de utána már nem olyan vészes, beiktatható a napi teendők közé vagy akár ki is szervezhető.
2. BLOG
Vezess legalább havi rendszerességgel blogot, de még jobb, ha 1-2 hetente publikálsz. Ossz meg olyan tartalmakat, amik a te célközönségednek fontosak és figyelj a kulcsszavakra is, ezekre akár linkelhetsz is. Nálunk például fontosak, az online marketing, webshop készítés, email marketing és tartalomgyártás kulcsszavak, hiszen ezzel foglalkozunk.
Ha mi a paprikás krumpli receptjét írnánk le, lehet akadna egy-két ember, akinek az tetszene, de alapvetően nem tenne hozzá az organikus forgalmunkhoz.
3. KATEGÓRIA- ÉS TERMÉKLEÍRÁS
Sokan nem használnak egyáltalán kategórialeírást, mert hát a vásárló úgysem olvassa végig. Termékleírásból pedig a gyártó leírása tökéletes, hiszen ő a gyártó, nála jobban nem fogalmazhatod meg.
Nos, nem mondjuk, hogy nincs igazad, de rajtad kívül a legtöbb vállalkozótársad is így gondolkodik. A keresőmotorok viszont ezt nem értékelik kellőképpen. Ahhoz, hogy jó színben (vagy helyen) tüntessenek fel a keresők, kőkeményen egyedi leírást kell letenned az asztalra a kategóriák és a termékek oldalán is.
RÖVIDEN A SEO ÉS A TARTALOMGYÁRTÁS KAPCSOLATÁRÓL
Ha már tartalomgyártás, akkor nem mehetünk el emellett szó nélkül. Sokan nem szeretik, sokan kritizálják. A PPC és SEO szakemberek között is van egyfajta "háború", hogy kinek is ér többet a munkája. Nyilván mindenki a saját malmára hajtja a vizet, viszont azt objektíven kijelenthetjük, hogy megfelelő keresőoptimalizálás nélkül a PPC hirdetések nem lesznek kellőképpen hatékonyak.
Ha minden jól működik, akkor ez a kettő egyébként kiegészíti és erősíti egymást. Ha viszont úgy gondolod, hogy átláthatatlan egy SEO ügynökség munkája, nem vagy megelégedve a cikkekkel, amiket publikálnak, vagy az oldalakkal, ahova kikerülnek, akkor mielőbb keress meg néhány másik SEO ügynökséget, hogy auditálják a jelenlegi teljesítményt. Ugyanis ez az a terület az e-kereskedelemben, ahol a legtöbb visszaélés történik iparági tapasztalataink alapján.